El FòrumSD es reuneix amb l’Ararteko del País Basc

Una jornada per consolidar el coneixement entre els serveis socials i les sindicatures municipals de greuges.
16 d'octubre de 2023
Conveni entre el FòrumSD i la Síndica de Greuges de Catalunya
14 de desembre de 2023

El director del Fòrum de Síndics, Síndiques, Defensors i Defensores de Catalunya (FòrumSD), Francesc Mateu; i la Sindikoa de Vitòria Gasteiz, Leire Zugazua, es van reunir ahir dijous, 16 de novembre de 2023, amb l’Ararteko del País Basc, Manuel Lezertua; Inés Ibáñez de Maetzu Izaguirre, adjunta a la institució; i el seu secretari general, Faustino López de Foronda. La trobada va servir per per compartir amb el defensor del poble basc l’activitat de les sindicatures locals, a més de parlar temes de preocupació mútua com l’empadronament, la responsabilitat patrimonial i la necessitat de l’adopció del llenguatge fàcil a l’administració.

L’Arartek ha proposat un seguit d’iniciatives per estudiar els casos de la ciutadania de Vitoria-Gasteiz i participar juntament amb la Sindikoa a les reunions amb representants del seu entorn municipal. Tant el defensor basc com el FòrumSD s’han compromès, a més, a col·laborar en tots aquells aspectes en què es cregui necessari.