Una jornada per consolidar el coneixement entre els serveis socials i les sindicatures municipals de greuges.

Comunicat del FòrumSD en relació al cessament de l’Adjunt de la Defensora de la Ciutadania de Palma
28 de setembre de 2023
El FòrumSD es reuneix amb l’Ararteko del País Basc
17 de novembre de 2023

Posar en comú pràctiques i temes que incideixen tan a les sindicatures locals de greuges com als serveis socials municipals és l’objectiu de la Jornada Com millorem l’atenció a la ciutadania entre les sindicatures de greuges i serveis socials? que es portarà a terme a Barcelona el proper dimecres 18 d’octubre a la tarda (de 15.30 a 20.30).

La Jornada l’organitzen conjuntament el Fòrum de Síndics, Síndiques, Defensors i Defensores Locals de Catalunya, el Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya (TSCAT) i el Col·legi d’Educadores i Educadors Socials de Catalunya (CEESC). Es portarà a terme al Centre LGTBI de Barcelona (c. Compte Borrell 22).

La iniciativa es dirigeix específicament a professionals de l’educació i el treball social i membres dels equips de les defensories i sindicatures locals. Les problemàtiques que es tracta en tots dos àmbits són, molt sovint, les mateixes i, de fet, els serveis socials municipals i les sindicatures treballen habitualment de forma molt estreta. En aquest sentit la trobada permetrà consolidar aquesta relació, compartir experiències, fomentar el coneixement mutu i, amb tot plegat, millorar l’atenció i la defensa dels drets de la ciutadania.

Està previst que les persones participants analitzin conjuntament casos versemblants que es podrien donar a la realitat del dia a dia de les institucions on treballen, de forma que es puguin detectar els punts forts i febles de l’abordatge d’aquests casos, conèixer bones pràctiques i establir una agenda de treball conjunta a partir d’un procés participatiu i col·laboratiu.

Inscriu-te a la jornada fent clic aquí