Carles Aluju, Síndic de Rubí, nou president del Fòrum de Síndics, Síndiques, Defensors i Defensores Locals de Catalunya

Es constitueix el Consell Consultiu del FòrumSD
7 de març de 2024
El FòrumSD recorda als partits polítics la necessitat d’una llei que reguli i homologui les sindicatures locals
16 d'abril de 2024
  • L’entitat renova la junta amb un nou equip integrat per les sindicatures de Barcelona, Deltebre, Igualada, Lloret de Mar, Palamós, Sabadell, Santa Coloma de Gramenet i Vidreres.

• El seguiment de la futura Llei de Sindicatures Locals i la posta en marxa del Consell Assessor del FòrumSD, prioritats per al nou mandat

El Síndic Municipal de Greuges de Rubí, Carles Aluju Ferrer, és el nou president del Fòrum de Síndics, Síndiques, Defensors i Defensores Locals de Catalunya (FòrumSD) per al mandat 2024-2026. L’Assemblea que l’entitat ha celebrat avui a la CIBA de Santa Coloma de Gramenet ha validat la seva candidatura per rellevar Dolors Vallejo, Síndica de Greuges de Sant Boi del Llobregat, que ha exhaurit el seu mandat de dos anys.

Amb el títol El FòrumSD creix, la de Carles Aluju era l’única candidatura que s’havia presentat. Juntament amb el síndic rubinenc, la integraven els síndics/ques que han passat a formar part de la nova Junta Directiva. Es tracta de Josep Escartín, Síndic de Sabadell, que ocuparà la vicepresidència; David Tejero, Síndic de Lloret; Fina Camós, Síndica de Palamós; Pepa González, Defensora de Santa Coloma de Gramenet; Salvador Torres, Defensor de Vidreres; Rosa Vandellós, Síndica de Deltebre; David Bondia, Síndic de Barcelona; i Rosa Sánchez, Síndica d’Igualada.

La nova junta del FòrumSD es planteja dos grans objectius per als propers dos anys D’una banda, incrementar el nombre de sindicatures locals arreu del territori, i de l’altra, posar en valor les figures dels defensors i síndics emèrits.

En aquest sentit, una de les prioritats serà el seguiment de la tramitació de la nova Llei de Sindicatures Locals de Catalunya que actualment es troba en debat de comissió al Parlament i que està cridada a ser una eina estratègica per homogeneïtzar la figura i les condicions de treball dels síndics locals, així com per fixar uns criteris de creació de noves sindicatures als diferents ajuntaments de Catalunya en funció del nombre d’habitants. El repte de la nova Junta és passar de les 44 sindicatures locals actuals a les 50 al final del mandat.

Una altra de les prioritats serà dinamitzar el nou Consell Consultiu del FòrumSD, constituït la setmana passada amb l’objectiu de posar al servei de la institució l’expertesa de totes les persones que han estat al capdavant de sindicatures i defensories locals i treballar plegades per assolir els objectius de l’entitat.

Altres línies de treball de la nova direcció son obrir les jornades de formació que el FòrumSD realitza al llarg de l’any als càrrecs electes i les plantilles dels ajuntaments; reforçar la formació i l’adquisició de nous coneixements dels titulars de les sindicatures; buscar noves línies de finançament per incrementar les activitats; dotar el FòrumSD d’una mirada global amb una vocalia de projecció internacional; i impulsar les defensories locals a nivell català amb responsables de relacions institucionals a les quatre demarcacions.

La 28a Assemblea General del FòrumSD l’ha clausurat Cristina Vargas, tinenta d’alcaldessa de Participació, Acció Territorial i Igualtat de l’Ajuntament de Santa Coloma de Gramenet. La trobada ha inclòs també una taula rodona sobre Drets amb perspectiva de gènere que ha comptat amb la participació de Maribel Cárdenas, directora de la CIBA; Pepa González, Defensora de la Ciutadania de Santa Coloma; i Josep Escartín, Síndic de Greuges de Sabadell.