Editades les ponències de les XIII Jornades de Formació del FòrumSD sobre ‘Els Drets de Proximitat en temps de covid’

Les sindicatures agrupades al FòrumSD van superar les 30.000 actuacions l’any 2019
25 de gener de 2021
Els síndics locals alerten del risc de pèrdua de Drets de la ciutadania arran la digitalització de l’administració i d’activitats abans presencials
15 d'octubre de 2021

Les ponències principals de les XIII Jornades de Formació del FòrumSD, celebrades de forma virtual entre els mesos de novembre i desembre passats, s’han agrupat en la monografia Els Drets de Proximitat en temps de covid. Les Jornades van constar de quatre sessions amb l’objectiu d’abordar els diferents temes que els síndics i síndiques de proximitat es van trobar com a resultat de la pandèmia de covid-19. La publicació inclou les aportacions de David Bondia, president de l’Institut de Drets Humans de Catalunya (Drets Humans afectats durant la pandèmia); Teresa Crespo, exdirectora d’Entitats Catalanes d’Acció Social (Serveis bàsics en situació de pandèmia); Francesc Torralba, filòsof i teòleg (L’impacte de la covid en els drets de les persones grans); i Jaume Funes, psicòleg, educador i periodista (Els drets de la infància en temps de covid).

Es tracta de temes nous, motivats per la situació, però també temes habituals a les sindicatures locals amb matisos diferents. Durant el confinament, per exemple, aquell veí que mai sentim perquè érem fora treballant, ara fa un soroll que ens molesta; o ens preocupa disposar d’uns carrers amb voreres prou amples, ja no només per temes d’accessibilitat, com circular amb cadira de rodes o amb cotxets, sinó per poder mantenir les distàncies de seguretat amb la resta dels vianants; o com podem ajudar aquells petits comerços de la ciutat que han hagut de tancar la seva activitat però han de continuar pagant les taxes municipals. O què ha passat amb les dones i els infants víctimes de violència o les persones més vulnerables durant el temps de confinament? Són temes recurrents, però que han tingut matisos diferents amb les circumstàncies excepcionals que estem vivint.

Tots aquests aprenentatges i molts més que van sortir a les Jornades, han donat forma a la publicació que, en aquest sentit, recull l’opinió de persones expertes en diferents àmbits amb una visió més acadèmica de determinades problemàtiques per sumar a l’aprenentatge i el coneixement que els defensors i defensores locals han acumulat durant els diferents estadis pels quals ha passat la situació sanitària global els últims mesos.

Llegeix/descarrega la monografia Els Drets de Proximitat en temps de covid