Comunicat del FòrumSD davant les mesures de contenció del virus Covid-19

8 de març, Dia Internacional de les Dones: Les dones planten cara al futur amb joia i il·lusió
3 de Març de 2020

Davant la situació creada per les mesures decretades per les diferents administracions amb l’objectiu de contenir la propagació del virus Covid-19 i evitar la saturació dels serveis sanitaris, la Junta Directiva del Fòrum de Síndics, Síndiques, Defensors i Defensores Locals de Catalunya (FòrumSD) vol manifestar el següent:

1.- Donem suport a les mesures que s’han pres respecte el confinament de la ciutadania, la reducció de l’activitat laboral als serveis bàsics, sanitaris i de seguretat essencials dels nostres municipis, així com les alternatives de teletreball, quan aquest sigui possible, de tota la resta de Serveis Públics i, per responsabilitat social i el bé comú, de l’activitat que no sigui essencial del sector privat.

2.- Demanem a la ciutadania que segueixi les recomanacions de les autoritats sanitàries i municipals dels respectius ajuntaments i limiti les sortides dels domicilis a allò que sigui estrictament imprescindible.

3.- La ciutadania de moltes poblacions, localitats i comunitats s’han organitzat en grups d’ajut i suport mutu, especialment per les persones en situacions de major vulnerabilitat i/o aïllament des de les xarxes socials. Donem-hi suport i cuidem-nos els uns als altres cadascú en la mesura de les seves possibilitats.

4.-Les Sindicatures Locals mantindrem obertes les vies de contacte telefòniques o telemàtiques, via correu electrònic, amb la ciutadania. Podeu contactar i localitzar la vostra sindicatura des d’aquest enllaç.

Així mateix, volem manifestar el nostre suport i transmetre un immens agraïment a totes aquelles persones que es mantenen davant de les seves obligacions i responsabilitats laborals i socials. Amb una especial menció per al personal sanitari i per tots aquells professionals que aquests dies garanteixen serveis bàsics com el subministrament d’aliments i la seguretat, entre d’altres.

Estem convençuts que amb el compromís i la solidaritat de totes ens en sortirem.

Santa Coloma de Gramenet, 16 de març de 2020.

Àrea privada