Cinc sindicatures del Baix Llobregat i L’Hospitalet presenten un memoràndum sobre la gent gran

10 d’octubre: Dia Mundial de la Salut Mental
8 d'octubre de 2018
17 d’octubre de 2018: Dia Internacional per l’Eradicació de la Pobresa
17 d'octubre de 2018

Les defensories de Viladecans, Gavà, Sant Feliu, Sant Boi, Cornellà i L’Hospitalet han lliurat al Consell Comarcal del Baix Llobregat un informe amb les queixes i les consultes vinculades amb el col·lectiu de la Gent Gran.  Coincidint amb el Dia Internacional de la Gent Gran, que es va commemorar l’1 d’octubre, aquestes sis sindicatures, que representen un total de 582.820 habitants, han elaborat un memoràndum amb les principals queixes i consultes que els han fet arribar les persones grans dels respectius municipis.

L’informe es va lliurar als responsables del Consell Comarcal del Baix Llobregat i s’emmarca en el treball conjunt que han iniciat les sis sindicatures no només per detectar problemàtiques sinó per ajudar que l’Administració local actuï d’una manera més acurada i eficient en la defensa dels drets de la ciutadania.

En el text remès al consell comarcal, les sis defensories constaten el baix nivell de queixes de les persones grans en relació a les demandes detectades i destaquen dos factors a tenir en compte: l’impacte de la soledat i la necessitat de l’ajut de persones del seu entorn, bàsicament fills o filles, per realitzar gestions. També desglossen les principals queixes vinculades a àmbits com el de l’aplicació de la Llei de Dependència, mobilitat, atenció sanitària, pobresa energètica, bretxa digital i subministraments de serveis bàsics.

Al Baix Llobregat hi viuen prop de 140.000 persones de més de 64 anys, que representen el 17 per cent dels habitants de la comarca i es preveu que d’aquí a deu anys una de cada cinc persones tindrà més de 64 anys.