12 d’agost: Dia Internacional de la Joventut

11 de juliol de 2019
21 de setembre: Dia Internacional de la Pau
17 de setembre de 2019

L’any 1999, l’Assemblea General de l’ONU, va designar el 12 d’agost com el Dia Internacional de la Joventut, una diada amb la qual es pretén impulsar el paper dels i les joves en els processos de canvi, així com evidenciar i conscienciar a la societat dels reptes als que s’enfronten.

Els i les joves són part activa de la nostra societat, viuen en primera persona els problemes que patim globalment com ara la sostenibilitat del planeta, la discriminació de gènere i la desigualtat social, entre d’altres. La joventut és el gran potencial que té la nostra societat per resoldre’ls i han de ser ells els protagonistes de la societat futura; necessitem de la seva il·lusió, del seu compromís, de la  seva solidaritat, de la seva energia i empatia; aptituds i valors indispensables per liderar la societat futura.

La joventut però, no està exempta de problemes. Pateixen problemes d’accés a l’educació, a la salut, a l’ocupació, a l’habitatge … el que suposa una vulneració constant dels seus drets fonamentals. Vulneració que s’agreuja quan parlem de joves que viuen en situació d’exclusió social, d’extrema pobresa i desigualtat.

Els joves han de ser els protagonistes del futur; necessitem de la seva il·lusió, del seu compromís, de la  seva solidaritat, de la seva energia i empatia; aptituds i valors indispensables per liderar la societat futura.

Hem d’aprofitar aquesta diada per reivindicar els drets fonamentals dels i les joves, i sol·licitar a tots els governs que posin els mecanismes necessaris per configurar una societat on la joventut pugui desenvolupar tot el seu potencial.

En un món complex com el que vivim, ple de canvis constants, hem d’apostar per seva educació i la seva participació. L’educació com acció preventiva que aporta les eines necessàries per apoderar als i les joves; la participació com a element indispensable per a que puguin implicar-se en la resolució dels problemes i en els canvis necessaris per tenir una societat futura més igualitària i més democràtica.

Les Sindicatures hem de posar als i les joves al centre de la nostra acció, hem de defensar els seus drets amb fermesa, possibilitant que siguin els protagonistes del canvi social.

Defensem els seus drets!

Merche Garcia